Word jij binnenkort ook communicatiemanager?

Yes. Proclamatietijd, eindelijk afgestudeerd van het secundair, waar de tijd eeuwig leek te duren. Want je zat afgelopen jaar al met je hoofd in de toekomst, opencampus dagen afschuimen en elke brochure lezen die in je bus valt. We kennen het, de eeuwige keuzestress. Maar hé je lijkt de weg naar onze communicatiemanagement website gevonden te hebben, welkom. We gooien hier zoveel mogelijk twijfels overboord en vertellen je met alle plezier, wat die hol klinkende richting nu eigenlijk écht inhoudt. 

Bouwen aan je eigen parcours vanaf dag 1

Wil je anderen inspireren, creatief bezig zijn en strategisch denken? Hou je van online en offline communicatie? Dan zit je bij communicatiemanagement aan het goede adres. 

Je leert een verhaal op een sterke en creatieve manier brengen, denkt na over concepten en gaat aan de slag met verschillende communicatietrends. 

Met vakken zoals Event, Online Marketing, PR en Schrijf-en Presentatietechnieken krijg je al vanaf dag één een brede basis mee en begin je te bouwen aan je eigen parcours. We helpen je je talenkennis op te frissen en er sterker mee in je schoenen te staan. 

Leren over goede copy en sterke design? Je produceert je eerste sterke content en denkt strategisch na over  hoe je een campagne best bij je doelpubliek brengt.  

Dankzij Inspirationlab zet je al je eerste kennis meteen om in de praktijk en ben je klaar voor het tweede jaar. 

2de jaar? Creatie o’clock 

Verder bouwen aan een stevige basis en je skills in de praktijk?  Zeker da. 

In het tweede jaar ga je verder aan de slag met uitwerken van een communicatieplan en verfijn je je creatieve skills op verschillende manieren. En vind je gaandeweg waar jouw interesses en sterktes liggen.  Zo ga je dieper in op de identiteit van merken en  geraak je iets meer wegwijs in de digitale wereld. Professioneel communiceren in het Engels en Frans, ook dat kan.  

Creatie o’clock en straffe strategieën in de praktijkvakken Campagne en Afterfive, daar sluit je je jaar mee af. 

Een brede waaier  aan skills en een stevige basiskennis? Check. 

In je 3de jaar ga je voluit voor een traject en verdiep je je in een specialisatie. 

Wat is je dada? 

Na 2 jaar van alles een beetje in de communicatiesector te hebben geproefd verdiep je je het laatste jaar van de opleiding in een van onze 5 afstudeerrichtingen.

Nog niet helemaal mee? Wij lijsten de afstudeerrichtingen hier voor jou op zodat je een beter zicht hebt op alle mogelijkheden.

Woordvoerder

Flexibiliteit en energie zijn twee dingen die jou typeren, je bent niet schuw van een vlotte babbel, hebt een sterke pen én kan je  tijdens uitdagende situaties het hoofd koel houden? 

Dan is Woordvoerder zeker iets voor jou. 

We leiden je op als woordvoerder, zodat je aan de slag kan op een persdienst, communicatieafdeling of PR-bureau. 

Digital Media Manager

Je leeft even hard online als offline en bent klaar om een digitale storyteller te worden die scherpe inhoud creëert voor alle sociale mediakanalen of blogs? 

Je leert goochelen met HTML codes en WordPress en wordt een specialist in digitale marketing en communicatie. Met SEO (Search Engine Optimization) leer je hoe webpagina’s beter kunnen scoren in zoekmachines. 

Ben je een liker van mobile marketing en online advertising en schrikt Google Analytics niet meteen af?

Dan schuilt in jou een toekomstige Digital Media Manager. 

Event

 Hou je liever van organiseren en plannen en is het je droom om een succesvol event uit de grond te stampen? Een job met uitdaging, waar tijdsdruk je focus verscherpt, dat is waar jij voor tekent. 

Van het ontwikkelen van een concept tot de uitwerking van het draaiboek en het financieel plaatje. 

Jij wordt dé event producer van de toekomst. 

Brandig & Advertising

Je houdt van merken en het verhaal dat erachter zit? Je leert een reclamecampagne op poten zetten met sterke inzichten en een sterk communicatieplan achter de hand. We helpen je om je creativiteit voor de volle 100% in te zetten en dynamisch te werken.

Na Branding & Advertising kan je aan de slag in reclame-,marketing- en communicatiebureaus.

PR

Je bent geïnteresseerd in de impact van een persbericht, nieuwsbrief of tweet  en staat stil bij de kracht van een imago? Je wil je verdiepen in sport-pr, fashion-pr, crisiscommunicatie, media  of muziek en branding? 

Een sterk organisatorisch talent met gevoel voor een overtuigend verhaal of een doorzetter die graag concepten bedenkt en uitwerkt, dàt is wat ze een PR-specialist noemen. 

Klinkt dit alles als je dada?

Dan heb jij zeker de communicatieskills.

Wil je graag nog meer weten over de toekomst na je diploma communicatiemanagement? Beluister dan zeker eens onze podcast met onze oud-studenten.

Meer info over de opleinding vind je op hier